Sirri açılmayan kitab: Onu niyə heç kəs tapa bilmir?


Tədqiqatçılar onilliklərdir ki, XX əsrin əvvəllərində Polşa antikvarı Vilfrid Voyniç tərəfindən tapılan naməlum dildə qədim kitabda olan sirli Voyniç əlyazmasının sirrini açmağa çalışırlar.

İndiyə qədər təklif olunan çoxsaylı deşifrələrin səhv olduğu ortaya çıxıb. İki avstraliyalı alim məsələyə fərqli bucaqdan yanaşmaq qərarına gəlib.

Turkustan.az Cebhe.info-ya istinadən xəbər verir ki, onlar əlyazmanı o dövrün digər müəlliflərinin əsərləri ilə müqayisə edərək belə qənaətə gəliblər ki, kitab “qadın sirləri” və ya indi deyilən kimi seksologiya dərsliyidir.

Voynich əlyazması niyə heyrətamizdir?

Voyniç əlyazması perqament vərəqləri və keçi dərisi üzərində olan əlyazma kitabıdır. Təxminən 240 səhifəsi qorunub saxlanılır və görünür, daha orijinaldır. Radiokarbon tarixinə əsasən, 15-ci əsrin əvvəllərində hazırlanıb.

Əlyazmanın müəllifi haqqında etibarlı məlumat yoxdur. İlk təsdiqlənmiş sahibi 17-ci əsrdə yaşamış Praqa kimyagər Jiri Bares idi. O hesab edirdi ki, əlyazmanı məşhur “Bilik gücdür” deyimi ilə tanınan ingilis filosofu Rocer Bekon yazıb. Bundan əlavə, Bares kitabın əvvəllər 16-cı əsrin sonunda Müqəddəs Roma İmperiyasını idarə edən imperator II Rudolfa aid olduğunu iddia edib.

Müəllifin istifadə etdiyi hərflər heç bir məlum əlifbaya uyğun gəlmir. Özlüyündə bunun heç bir mənası yoxdur: orta əsr müəllifləri bəzən məlumatı bilməyənlərdən gizlətmək üçün şifrələr icad edirdilər və ya real şifrədən başa düşmək asan olmayan kursiv yazıdan istifadə edirdilər.

Əlyazmadakı məktublar bir çox qeyri-adi və hətta ağlasığmaz xüsusiyyətlərə malikdir.

Kitabı tədqiq edən alimlər müəyyən ediblər ki, bəzi hərflər sözlərin yalnız əvvəlində, bəziləri yalnız sonunda, bəziləri isə yalnız ortada görünür. Elə bir Avropa dili yoxdur ki, hərflər bu şəkildə düzülsün. Bəzi xüsusiyyətlər mətni latın hərfləri ilə yazılmış Çin mətninə, digərləri isə onu asteklərin dilinə bənzədir.

Eyni zamanda, çoxsaylı illüstrasiyalar kitabın Avropa mənşəyini inkar edirdi. Mütəxəssislər hesab edirlər ki, onların üslubu Almaniyanın cənubuna və ya İtaliyanın şimalına xasdır. Onların əksəriyyətində bitkilər (bəzən aydın şəkildə uydurma) və astronomik simvollar təsvir edilib. Bundan əlavə, kitabda çılpaq insanların, əsasən də qadınların çoxlu rəsmləri var. Onların bəzilərinin başına tac taxılır, digərləri mürəkkəb boru şəbəkəsi ilə birləşən hovuzlarda və ya vannalarda çimir, digərləri isə əllərində qəribə əşyalar tuturlar. Qadınlardan biri çılpaq kişinin əlindən tutub aparır.

Bütün bunların nə demək olduğuna dair müxtəlif fərziyyələr irəli sürülüb. Bekondan başqa, kitabın mümkün müəllifinin Kraliça I Yelizavetanın saray astronomu olan ingilis okkultist Con Di olduğu güman edilir. Bəzi ekspertlər əlyazmanın Voyniçin özü tərəfindən saxta olduğunu istisna etmirdilər - o, antikvar idi və belə şeylərdən yaxşı pul qazana bilər. Kitabın həqiqiliyi radiokarbonla tanışlıq yolu ilə təsdiq edildikdə, skeptiklər bunun orta əsrlərə aid saxtakarlıq olduğunu irəli sürüblər. Hələ heç kim bu versiyanı təsdiq və ya təkzib edə bilməyib.

Seksologiya və ginekologiya üzrə traktat

Avstraliyalı tədqiqatçılar Kiqan Brever və Mişel Lyuis “Sosial Tibb Tarixi” elmi jurnalında Voyniç əlyazmasının şərhini açıqlayıblar. Kitabın fəsillərindən birində astronomik simvolları və otları deyil, çılpaq qadınları təsvir edən çoxlu illüstrasiyalar olduğunu qeyd ediblər.

Keçmişdə bəzi ekspertlər əlyazmanın otlar və ya bəlkə də astronomiya haqqında olduğunu irəli sürmüşdülər. Ancaq alimlərin fikrincə, kitabda əsasən cinsiyyət orqanlarının yaxınlığında əşyalar tutan çılpaq qadınların təsvirləri ilə təsvir olunan ayrıca bir fəsil olması ehtimalı azdır.
Buna görə də alimlər əlyazmasının və ya ən azı onun bu fraqmentinin ginekologiya və ya seksologiyaya dair bir traktat olduğundan şübhələnirdilər. Təxminlərini yoxlamaq üçün onu o dövrün digər həkimlərinin əsərləri ilə - xüsusən də 15-ci əsr Bavariya həkimi Yohann Hartliebin kitabları ilə müqayisə etmək qərarına gəlmişdilər. Voyniç əlyazmasının müəllifi çox güman ki, onunla təxminən eyni yerlərdə və eyni vaxtlarda yaşayıb.

Hartlieb bitkilər, astronomiya və qadın sağlamlığı haqqında geniş yazıb. Onun əsərlərindən biri "Bütün qadağan olunmuş sənətlər, xurafatlar və sehrlər kitabı" adlanırdı və cadugərlərin uçmaq üçün istifadə etdiyini iddia etdiyi bir iksir reseptini ehtiva edirdi.

Hartliebin fikrincə, tabu mövzularının siyahısına dərmanlar daxildir-kontraseptiv xüsusiyyətlərə malik olan və ya aborta səbəb olan bitkilər, qadınlar üçün cinsi həzz almağın yolları, konsepsiya üçün düzgün mövqelər, qadınların hesabatları və cinsi oyanmaya təsir edən qidaların reseptləri.

Hartlieb qorxurdu ki, onun bu cür yazıları nikahdankənar cinsi münasibəti təbliğ edəcək və ya aborta və ya sonsuzluğa səbəb olacaq. O, bunun əvəzini o biri dünyada ödəməli olacağına inanırdı.

Bu nəzəriyyə əlyazmadakı ən mürəkkəb təsviri izah etməyə kömək edir.

Hartlieb və dövrün digər müəllifləri "təhlükəli" reseptlərə senzura və ya şifrələmə təklif edirdilər. Alimlər bir neçə belə qeyd tapdılar və deşifrə etdilər - onlardan birində, məsələn, orta əsrlərə aid abort vasitəsinin resepti var idi. Onlar Voyniçin əlyazmasında istifadə olunan kodu tapa bilmədilər, lakin onun müəllifinin kodu eyni səbəbdən istifadə etdiyinə inanırlar.

Alimlər hesab edirlər ki, bu baxımdan əlyazmadakı ən böyük və ən mürəkkəb təsvirin mənasını izah etmək asandır. Bir-birinə bağlı doqquz dairəvi obyekti təsvir edir. Əvvəllər onları vulkanı olan adalar kimi səhv salırdılar, lakin avstraliyalı tədqiqatçılar başqa cür düşünürlər. Onlar hesab edirlər ki, bu, qadın reproduktiv sistemi haqqında orta əsrlərdəki fikirlərin sxematik təsviridir.

Orta əsr həkimləri uşaqlığın yeddi kameradan ibarət olduğuna inanırdılar. Şəkildəki dairələr kimi cəmi doqquz ədəd var.


MANŞET XƏBƏRLƏRİ